Page 17 - KER - Letno porocilo 2021/22
P. 17
Tako so dijaki E3b na podlagi pripravljenega učnega gradiva razmišljali, kako prihraniti električno energijo.
Tako so se seznanili s tarifno problematiko, učinkovitimi gospodinjskimi aparati, učinkovito razsvetljavo,
učinkovitimi elektromotornimi pogoni. Na podlagi različnih primerov so v okviru strokovno-teoretičnih
predmetov primerjali sedanjo porabo električne energije in porabo električne energije v primeru uporabe
učinkovitih naprav. Računali so vračilno dobo investicij in s tem pridobivali občutek, da neučinkovita raba
energije ni samo podnebno sporna, ampak tudi vpliva na finančne stroške gospodinjskega odjemalca kot
tudi industrijskega. V okviru praktičnega pouka so različne električne porabnike (učinkovita razsvetljava,
motorji …) priklapljali na električno omrežje in merili električno moč in energijo. Dijaki so spoznavali
postavke na računu za električno energijo in tako sedaj razumejo, kaj je to energija, omrežnina, različni
prispevki, pa tudi DDV in trošarina. Spoznali so tudi pomen eno- in dvotarifnega merjenja električne
energije ter ugotovili, da tudi velikost glavnih varovalk vpliva na račun za električno energijo. Seznanili so
se, da imajo odjemalci pravico zamenjati dobavitelja električne energije.
Za zaključek projektnega tedna so morali vsi dijaki naštudirati lastni račun za električno energijo, narediti
energetsko analizo svojega stanovanja in ugotoviti, kje se skrivajo morebitni prihranki. Na približno dveh
straneh so morali napisati poročilo in ga predstaviti v šoli.
Organizator projektnega dela: mag. Boštjan Lilija
17