Page 17 - KER - Letno porocilo 2021/22
P. 17

Tako so dijaki E3b na podlagi pripravljenega učnega gradiva razmišljali, kako prihraniti električno energijo.
        Tako so se seznanili s tarifno problematiko, učinkovitimi gospodinjskimi aparati, učinkovito razsvetljavo,
        učinkovitimi elektromotornimi pogoni. Na podlagi različnih primerov so v okviru strokovno-teoretičnih
        predmetov primerjali sedanjo porabo električne energije in porabo električne energije v primeru uporabe
        učinkovitih naprav. Računali so vračilno dobo investicij in s tem pridobivali  občutek, da neučinkovita raba
        energije ni samo podnebno sporna, ampak tudi vpliva na finančne stroške gospodinjskega odjemalca kot
        tudi industrijskega.  V okviru praktičnega pouka so različne električne porabnike (učinkovita razsvetljava,
        motorji …) priklapljali na električno omrežje in merili električno moč in energijo. Dijaki so spoznavali
        postavke na računu za električno energijo in tako sedaj  razumejo, kaj je to energija, omrežnina, različni
        prispevki,  pa tudi DDV in trošarina. Spoznali so tudi pomen eno- in dvotarifnega merjenja električne
        energije ter ugotovili, da tudi velikost glavnih varovalk vpliva na račun za električno energijo. Seznanili so
        se, da imajo odjemalci pravico zamenjati dobavitelja električne energije.






















































        Za zaključek projektnega tedna so morali vsi dijaki naštudirati lastni račun za električno energijo, narediti
        energetsko analizo svojega stanovanja in ugotoviti, kje se skrivajo morebitni prihranki. Na približno dveh
        straneh so morali napisati poročilo in ga predstaviti v šoli.

                                                               Organizator projektnega dela:  mag. Boštjan Lilija











                                                           17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22