Page 36 - Letno poročilo 2023/2024
P. 36

Projektne dneve za dijake razreda E3b (energetiki) smo izpeljali v okviru ur strokovnih modulov prvi
        teden oktobra 2023. Tema projektnega dela je bila UČINKOVITA RABA ELEKTRIČNE ENERGIJE.
        Tako so dijaki spoznavali postavke na računu za električno energijo,  tako da  sedaj razumejo, kaj je to
        energija, omrežnina, različni prispevki, pa tudi DDV in trošarina. Dotaknili smo se tudi novega Pravilnika
        o obračunu omrežnine, saj se nam obeta v letu 2024 veliko sprememb pri obračunu električne energije.
        Dijaki so spoznali pomen eno- in dvotarifnega merjenja električne energije ter ugotovili, da tudi velikost
        glavnih varovalk vpliva na račun za električno energijo.


        V okviru strokovnih modulov, teorije, vaj in prakse smo posvetili precej časa tudi učinkoviti rabi električne
        energije. Zniževanje porabe energije oziroma stroškov za električno energijo je pomemben cilj v vsaki
        razviti državi. Cilj Evropske unije je povečevanje deleža obnovljivih virov energij (sonca, vetra, vode …).
        Evropska unija želi namreč izboljšati podnebne razmere, to pa lahko uresničimo na dva načina, ali s
        povečanjem proizvodnje iz obnovljivih virov energije ali pa učinkovita raba energije, saj je energija, ki jo
        prihranimo oziroma ne porabimo, najcenejša in podnebno najbolj ugodna.


        Tako so dijaki E3b na podlagi pripravljenega učnega gradiva razmišljali, kako prihraniti električno energijo.
        Tako so se seznanili s tarifno problematiko, učinkovitimi gospodinjskimi aparati, učinkovito razsvetljavo,
        učinkovitimi elektromotornimi pogoni.


        Na podlagi različnih primerov so v okviru strokovno-teoretičnih predmetov primerjali sedanjo porabo
        električne  energije  in  porabo  električne  energije  v  primeru  uporabe  učinkovitih  naprav.  Računali  so
        vračilno dobo investicij in s tem pridobivali občutek, da neučinkovita raba energije ni samo podnebno
        sporna, ampak tudi vpliva na finančne stroške gospodinjskega odjemalca kot tudi industrijskega. V okviru
        praktičnega pouka in laboratorijskih vaj (slika 1) so različne električne porabnike (učinkovita razsvetljava,
        motorji …) priklapljali na električno omrežje in merili električno moč in energijo. Spoznali so tudi, da imajo
        odjemalci pravico zamenjati dobavitelja električne energije.

        Delovali  smo  tudi  medpredmetno,  saj  so  v  okviru  angleščine  pri  ge.  Evi  Boh  spoznavali  angleško
        terminologijo  s  področja  učinkovite  rabe  električne  energije  in  spoznali  besedišče  s  področja
        elektroenergetike. Delali smo tudi terensko, saj smo pridobivali električno energijo s pomočjo prenosnega
        sončnega modula, polnili hranilnik energije in preko hranilnika napajali notebook ter polnili telefone.

        Za zaključek projektnega tedna so morali vsi dijaki naštudirati lastni račun za električno energijo, narediti
        energetsko analizo svojega stanovanja in ugotoviti, kje se skrivajo morebitni prihranki. Na približno eni
        strani so morali napisati poročilo in ga predstaviti v šoli.

                                                                                              mag. Boštjan Lilija,
                                                                                    organizator projektnega dela



























                                                           36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41