Page 36 - Letno poročilo 2023/2024
P. 36
Projektne dneve za dijake razreda E3b (energetiki) smo izpeljali v okviru ur strokovnih modulov prvi
teden oktobra 2023. Tema projektnega dela je bila UČINKOVITA RABA ELEKTRIČNE ENERGIJE.
Tako so dijaki spoznavali postavke na računu za električno energijo, tako da sedaj razumejo, kaj je to
energija, omrežnina, različni prispevki, pa tudi DDV in trošarina. Dotaknili smo se tudi novega Pravilnika
o obračunu omrežnine, saj se nam obeta v letu 2024 veliko sprememb pri obračunu električne energije.
Dijaki so spoznali pomen eno- in dvotarifnega merjenja električne energije ter ugotovili, da tudi velikost
glavnih varovalk vpliva na račun za električno energijo.
V okviru strokovnih modulov, teorije, vaj in prakse smo posvetili precej časa tudi učinkoviti rabi električne
energije. Zniževanje porabe energije oziroma stroškov za električno energijo je pomemben cilj v vsaki
razviti državi. Cilj Evropske unije je povečevanje deleža obnovljivih virov energij (sonca, vetra, vode …).
Evropska unija želi namreč izboljšati podnebne razmere, to pa lahko uresničimo na dva načina, ali s
povečanjem proizvodnje iz obnovljivih virov energije ali pa učinkovita raba energije, saj je energija, ki jo
prihranimo oziroma ne porabimo, najcenejša in podnebno najbolj ugodna.
Tako so dijaki E3b na podlagi pripravljenega učnega gradiva razmišljali, kako prihraniti električno energijo.
Tako so se seznanili s tarifno problematiko, učinkovitimi gospodinjskimi aparati, učinkovito razsvetljavo,
učinkovitimi elektromotornimi pogoni.
Na podlagi različnih primerov so v okviru strokovno-teoretičnih predmetov primerjali sedanjo porabo
električne energije in porabo električne energije v primeru uporabe učinkovitih naprav. Računali so
vračilno dobo investicij in s tem pridobivali občutek, da neučinkovita raba energije ni samo podnebno
sporna, ampak tudi vpliva na finančne stroške gospodinjskega odjemalca kot tudi industrijskega. V okviru
praktičnega pouka in laboratorijskih vaj (slika 1) so različne električne porabnike (učinkovita razsvetljava,
motorji …) priklapljali na električno omrežje in merili električno moč in energijo. Spoznali so tudi, da imajo
odjemalci pravico zamenjati dobavitelja električne energije.
Delovali smo tudi medpredmetno, saj so v okviru angleščine pri ge. Evi Boh spoznavali angleško
terminologijo s področja učinkovite rabe električne energije in spoznali besedišče s področja
elektroenergetike. Delali smo tudi terensko, saj smo pridobivali električno energijo s pomočjo prenosnega
sončnega modula, polnili hranilnik energije in preko hranilnika napajali notebook ter polnili telefone.
Za zaključek projektnega tedna so morali vsi dijaki naštudirati lastni račun za električno energijo, narediti
energetsko analizo svojega stanovanja in ugotoviti, kje se skrivajo morebitni prihranki. Na približno eni
strani so morali napisati poročilo in ga predstaviti v šoli.
mag. Boštjan Lilija,
organizator projektnega dela
36