Page 11 - KER - Letno porocilo 2021/22
P. 11
STROKOVNI AKTIV UČITELJEV RAČUNALNIŠTVA
V letu 2021/2022 smo se vsi učitelji, zaposleni na Šolskem centru Celje in tudi drugje, še vedno spopadali
z virusom Covid-19. Je pa letošnje leto prinesli kar nekaj vzpodbudnih stvari. Na začetku leta smo imeli
nekaj oddelkov in učiteljev na bolniškem staležu ali karanteni, v nadaljevanju pa se je stanje precej
izboljšalo.
V aktivu računalništva smo imeli zopet prednost pred ostalimi, saj smo že tekom rednega pouka
uporabljali različna orodja, s katerimi smo preverjali oddane naloge dijakov, pridobivali pisne ocene,
komunicirali preko spleta in podobno. Okolje, v katerem smo delali prejšnje šolsko leto, je bilo praktično
že znano. Integracija je potekala v nam že dokaj znanem okolju, in sicer Microsoft Teams. Prednost naše
šole so bile predvsem izkušnje na tem področju, hitra implementacija in odzivnost. Sami smo vzpostavili
zanesljivo delovno okolje na daljavo, kjer so dijaki brez težav oddajali vaje, za pomoč prosili učitelje,
dobili potrebne informacije in še več. Tudi učitelji smo lahko lažje nadzirali dijake. Delo od doma pa še
vedno ni najboljši način poučevanja in prinaša precej slabosti. Ena izmed glavnih slabosti je še vedno ta,
da dijaki doma precej manj naredijo, saj nimajo stika s sošolci. Tudi letos smo pričakovali, da bomo dijaki
in profesorji delali na daljavo precej časa. V preteklosti je bilo precej težav s samoiniciativo, saj so dijaki
delali pozno v noč, nato pa jutro prespali. V tem času so namreč imeli tudi obvezna predavanja.
V letošnjem letu se je zgodba precej obrnila in počasi se kažejo znaki izobraževanja, kot smo ga poznali
pred časom korone. Dijaki so se počasi začeli vračati v šolo. Tekom šolskega leta smo uvedli nov model,
ki je prišel s strani ministrstva, na pobudo ravnateljice pa smo imeli lažji pregled nad vpisom karanten
razreda. Tako smo zagotovili šolanje v razredih in ne od doma. S tem modelom smo bili zelo uspešni,
manj je bilo karanten, odločb in več dijakov pri pouku.
Z delom na splošno smo zelo zadovoljni, saj smo izpeljali kar nekaj tekmovanj, ki jih lansko leto na žalost
ni bilo mogoče. Eno od njih je tudi tekmovanje ACM, na področju računalništva in informatike. Sodelovali
smo na raziskovalnih dejavnostih in bili zelo uspešni. Poleg tega smo letos uspeli sodelovati tudi s
Fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko. Prvo srečanje smo izvedli v Mariboru, kjer so
nam predstavili laboratorije in dodatne možnosti sodelovanja, drugo srečanje pa je bilo pri nas, v okviru
delavnic. Sodelovali pa nismo zgolj s fakultetami, ampak smo izvedli tudi ekskurzije, kot smo to počeli v
času pred korono. Odšli smo namreč v Ljubljano na ogled muzeja računalništva, nato pa pot nadaljevali
na morje. Naslednja ekskurzija je bila namenjena četrtim letnikom, ki so prav tako odšli na oddih, na
obalo. Na koncu smo organizirali še enodnevni športni tabor za dijake prvih letnikov.
V primeru, da se pouk zopet prestavi na daljavo, bomo zopet uporabljali aplikacijo Microsoft Teams in tam
ustvarili skupine za posamezne predmete. Sedaj lažje najdemo oddelek, skupino, udeleženca, dijaka,
kot smo to počeli lani. Glede praktičnih nalog in prakse na splošno nismo imeli težav, saj smo to metodo
dela uporabljati že v preteklosti in tudi v prihodnje bi se lahko določen del praktičnih nalog prestavil v delo
na daljavo, kot smo to omenili že lani. Paziti moramo tudi na praktični del strojne opreme, kjer moramo
še vedno zagotoviti, da se le-ta izvaja v šoli, v živo. Precej časa še vedno uporabljamo spletno učilnico
Moodle, ki je primerna tudi za integracijo v okolje Microsoft Teams. Spletno učilnico smo od lanskega leta
precej posodobili in nadgradili.
V naslednjem šolskem letu želimo delo letošnjega leta nadgraditi, saj bomo izvedli kar nekaj ekskurzij,
povečali bomo sodelovanje s fakultetami in sodelovali na več tekmovanjih, kot v letošnjem šolskem letu.
Boštjan Lubej, vodja strokovnega aktiva učiteljev računalništva
11