Page 29 - SŠ KER - Letno poročilo 22-23
P. 29

Zlato priznanje je prejela naloga Izdelava superprevodnika v šolskem laboratoriju, ki sta jo izdelala Nejc
        Grilc in Mark Kladnik pod mentorstvom Sebastiana Klovarja.


        Na dogodku so sodelovali naslednji učitelji: Gregor Kramer, Gašper Trupej, Metod Trunkl, Boštjan Fidler,
        Mihela Jug, Sebastian Klovar, Aleksandra Ferenc, Matic Holobar, Jaka Koren.

                                                                                                 dr. Anita Laznik,
                                                                                                     ravnateljica


        Strokovna ekskurzija in projektni teden oddelka E3B – energetika


        TEMA:  RAZUMETI  RAČUN  ZA  ELEKTRIČNO  ENERGIJO  IN  UČINKOVITA  RABA  ELEKTRIČNE
        ENERGIJE


        Projektne dneve za dijake razreda E3b (energetiki) smo izpeljali v okviru ur strokovnih modulov v oktobru
        2022. Tema projektnega dela je bila RAZUMETI RAČUN ZA ELEKTRIČNO ENERGIJO IN UČINKOVITA
        RABA ELEKTRIČNE ENERGIJE. Tako so dijaki spoznavali postavke na računu za električno energijo,
        tako da  sedaj razumejo, kaj je to energija, omrežnina, različni prispevki, pa tudi DDV in trošarina. Dijaki
        so spoznali pomen eno- in dvotarifnega merjenja električne energije ter ugotovili, da tudi velikost glavnih
        varovalk vpliva na račun za električno energijo.


        V okviru strokovnih modulov, teorije, vaj in prakse smo posvetili precej časa tudi učinkoviti rabi električne
        energije. Zniževanje porabe energije oziroma stroškov za električno energijo je pomemben cilj v vsaki
        razviti državi. Cilj Evropske unije je povečevanje deleža obnovljivih virov energij (sonca, vetra, vode …).
        Evropska unija želi namreč izboljšati podnebne razmere, to pa lahko uresničimo na dva načina, ali s
        povečanjem proizvodnje iz obnovljivih virov energije ali pa z učinkovito rabo energije, saj je energija, ki
        jo prihranimo oziroma ne porabimo, najcenejša in podnebno najbolj ugodna.

        Tako so dijaki E3b na podlagi pripravljenega učnega gradiva razmišljali, kako prihraniti električno energijo.
        Seznanili  so  se  s  tarifno  problematiko,  učinkovitimi  gospodinjskimi  aparati,  učinkovito  razsvetljavo,
        učinkovitimi elektromotornimi pogoni ter z zniževanjem konične moči.







































                                                           29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34