Page 123 - Letno poročilo 2023/2024
P. 123

skozi osebne zgodbe poškodovancev v prometnih nesrečah s hudimi telesnimi poškodbami. Te osebne
        zgodbe se dijakov, po sedaj že večletnih izkušnjah, močno dotaknejo. V projekt so vključeni dijaki 3.
        letnika.
                                                                                                 dr. Anita Laznik

        TUTORSTVO


        V šolskem letu 2023/2024 smo na Srednji šoli za kemijo, elektrotehniko in računalništvo izvajali tutorstvo.
        Tutorstvo  je  organizirano  nudenje  pomoči  s  strani  dijakov  višjih  letnikov  dijakom  nižjih  letnikov,  ki
        potrebujejo pomoč pri učenju. Na šolski spletni strani smo dijake naše šole povabili k prijavi za tutorja v
        letošnjem letu. Tudi učitelji naše šole so predlagali in spodbudili dijake višjih letnikov, da se poizkusijo v
        vlogi tutorja. Za tutorje se je prijavilo 11 dijakov naše šole. Po pridobljenih prijavah smo organizirali skupen
        sestanek z zainteresiranimi dijaki, na katerem smo se pogovarjali o pomembnosti vloge tutorja in pravilih.
        Vsak bodoči tutor je podpisal častno zaobljubo, s katero se je v vlogi tutorja zavezal k izpolnjevanju
        naslednjih načel: spoštovanja, empatije, zanesljivosti, zasebnosti in etiki. Po končanem srečanju smo
        naredili še skupno fotografijo.


        Dijake naše šole smo o možnosti tutorstva obvestili preko šolske spletne strani, razrednikovega obvestila
        na razrednih urah in individualnega pogovora z dijaki ob pojavu učnih težav. Dijak, ki je potreboval pomoč
        tutorja, se je oglasil pri svetovalni delavki in izrazil željo. Svetovalna delavka je nato kontaktirala dijaka
        tutorja in se dogovorila o pomoči. Na pomoč k šolskim tutorjem se je v šolskem letu 2023/2024 obrnilo
        8 dijakov, od teh je resno delalo s tutorjem 6 dijakov. Glede na pogovore in zaključne zapise tutorjev, so
        se na tutorje obračali ne le tisti dijaki, ki so se oglasili pri svetovalni službi, ampak tudi dijaki, ki so pomoč
        pri tutorju poiskali sami, neposredno pri dijaku tutorju. Končna številka dijakov potrebnih učne pomoči se
        tako zelo verjetno razlikuje od zapisane zgoraj. Na koncu šolskega leta smo vsem prijavljenim tutorjem
        izročili pohvale za izkazano sodelovanje in predanost. Tutorjem, ki so imeli priložnost  nuditi učno pomoč,
        pa smo izročili še priznanja za izkazano podporo in pomoč dijakom ŠCC KER.


        Tutorstvo se je v tem šolskem letu izkazalo kot učinkovita vrstniška podpora pri učnih težavah dijakov nižjih
        letnikov. Za marsikaterega dijaka je to morda edina brezplačna učna pomoč, na katero se lahko obrne.
        Tutorstvo pa ni pozitivno le za dijaka, ki je iskal pomoč pri učenju, ampak tudi za tutorja samega. Biti tutor
        ni le pomoč nekomu drugemu pri učenju, gre tudi za krepitev spretnosti pri tutorju samem. Spretnosti,
        kot  so  vzpostavljanje  odnosa,  komunikacijske  spretnosti,  poslušanje,  potrpežljivost,  sodelovanje  in
        nazadnje tudi poglobitev obravnavane teme. Glede na pozitivne izkušnje s tutorstvom nadaljujemo tudi
        v prihodnjem šolskem letu.


                                                                            Urška Koštomaj, svetovalna delavka

        PROJEKT KATARINA


        Ime projekta pomeni »VsaK nAj bo deležen Temeljnih znAnj Računalništva In iNformAtike«. Njegov
        namen pa je razvoj didaktike za poučevanje temeljnih znanj računalništva v srednjih šolah, uvajanje
        sodobnih digitalnih orodij in inovativnih pristopov v pouk in s tem podpora prihodnjim spremembam
        izobraževalnega procesa.


        Projekt, ki je časovno opredeljen od 1. 10. 2023 do 30. 6. 2026, vodi Fakulteta za računalništvo in
        informatiko Univerze v Ljubljani, vanj smo vključeni naslednji konzorcijski partnerji: I. gimnazija v Celju,
        ŠCC SŠ KER, Gimnazija Franceta Prešerna, Gimnazija Kranj,  Gimnazija Ledina, Gimnazija Vič, II.
        Gimnazija Maribor, Gimnazija Ormož, Gimnazija Škofja Loka,  ŠC Velenje, Elektro in računalniška šola.


        Projekt predstavlja eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih
        vsebin RIN ter mehanizme izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja


                                                           123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128