Page 125 - Letno poročilo 2023/2024
P. 125
JEAN-MONNET: BE THE CHANGE
Projekt Jean Monnet: Be the Change je sofinanciran s strani Evropske unije v okviru programa Erasmus+.
Cilj tega projekta je povečati razumevanje Evropske unije med dijaki vseh šol Šolskega centra Celje,
spodbuditi njihovo zanimanje o EU ter jih pripraviti na aktivno vključevanje v demokratične procese.
V letošnjem letu smo uspešno izvedli 96 kontaktnih učnih ur, ki so se osredotočale na temo EU. Prav
tako smo pripravili več kot 27 gradiv za učitelje in dijake ter izvedli 6 podkastov in objavili 2 newsletterja.
Obeležili smo dan Evrope in izdelali sobo pobega na temo trajnosti in EU. Dijaki so svoje znanje o EU
preizkusili v različnih kvizih in sobi pobega. Dogodek je privabil 263 dijakov in učiteljev. 43 dijakov se je
podalo na nagradno strokovno ekskurzijo v Bruselj ker so si ogledali Hišo zgodovine in Parlamentarium
kar jim je omogočilo boljše razumevanje in spoznavanje evropske zgodovine ter institucij.
Barbara Prelec Kohn
MEDNARODNI PROJEKTI ERASMUS +
V šolskem letu 2023/2024 so se končali kar trije mednarodni projekti Erasmus +. Prvi je bil Robotics and
Coding, ki je vsem sodelujočim učiteljem omogočil profesionalno rast in s tem zagotovil kvalitetnejše in
bolj raznoliko podajanje strokovnih tem dijakom naše šole.
Naslednji projekt, ki se je končal v tem letu, je projekt z naslovom ARELL. Kot koordinatorji tega projekta
smo še posebej ponosni na ves trud, ki je bil vložen v izvajanje projekta, predvsem pa na rezultate (AR
učne ure), ki bodo služili kot motivacija in nadgradnja dela v izobraževalnem procesu tako pri strokovnih
kot tudi splošnih predmetih. Projekt je bil pohvaljen tudi s strani Nacionalne agencije kot projekt, ki ponuja
možnost tudi dijakom z manj priložnostmi.
Tretji projekt, ki se je zaključil to šolsko leto, pa je bil projekt z naslovom Eleco Team. V okviru tega
projekta smo v mesecu oktobru 2023 izvedli še zadnjo LTTA dejavnost, ki je bila pri nas v Celju, na naši
šoli. Dijaki in mentorji so pripravili 4 delavnice, na katerih so dijaki vseh sodelujočih šol, pod vodstvom
in mentorstvom naših dijakov, izdelovali in reševali probleme, vezane na zeleno energijo, digitalizacijo
ter obnovljivimi viri. Projekt je bil zelo uspešen in zaradi dobrega sodelovanja smo želeli nadgraditi
ideje tega projekta z novim projektom s podobno tematiko. Tako smo se razveselili novice v začetku
meseca decembra, da sodelujemo kot partnerji v novem projektu z naslovom GIVETSmart. Partnerji so
Nizozemska (koordinatorka), Španija, Turčija, Francija in Portugalska.
V mesecu januarju 2024 smo imeli uvodno srečanje v okviru tega projekta na Nizozemskem, v kraju
Roermond, kjer smo dorekli ideje, delavnice ter termine LTTA.
V mesecu marcu 2024 smo bili prvi izmed partnerjev, ki smo gostili LTTA pri nas in izvedli 4 delavnice
za vse sodelujoče dijake, za učitelje pa smo pripravili pester program, ki je vseboval tudi ogled dveh
zanimivih podjetij, ki se ukvarjajo s pametnimi napravami ter skrbijo za okolje. Tema projekta je predvsem
digitalizacija, Smart IoT ter skrb za okolje. V mesecu maju so naši dijaki odšli v Istanbul, kjer se je odvijalo
2. LTTA srečanje. Od tam so prišli navdušeni ter polni novih idej, ki jih bodo s pridom uporabljali pri
svojem delu pri nas, hkrati pa so ugotovili, da imamo na naši šoli izjemno dobre pogoje za uspešno delo
in nadgradnjo.
Naslednji projekt, ki se je v tem šolskem letu zaključil, je Inetrprentice, pri katerem smo želeli dokazati, da
je mogoče opravljati ter dokončati izdelke, tudi če poteka dogovarjanje in urjenje samo na daljavo. Žal je
ta teza padla, kajti ugotovili smo, da je zelo težko sodelovati samo preko monitorjev ter da je delo veliko
lažje, če imaš sogovornika/partnerja zraven sebe, torej v živo. Naš partnerji so bili Italijani, s katerimi smo
izdelali vodovodni sistem ter ogrevanje. Glavni koordinator je bila organizacija TalentBrucke iz Nemčije.
125