Page 15 - Letno poročilo 2023/2024
P. 15
Tovrstni pogovori so se izvajali skozi celotno šolsko leto, pogosteje pa ob zaključku obeh ocenjevalnih
obdobij. V tem šolskem letu se je na šolsko svetovalno službo obrnilo več dijakov kot preteklo leto.
Skozi celotno šolsko leto sodelujeva z vodstvom šole, s katerim oblikujemo utrip naše šole ter vizijo vzgojno-
izobraževalnega zavoda. Sodelujeva pri načrtovanju in izvajanju programov, ki spodbujajo celosten razvoj
dijakov. Učiteljem nudiva svetovanje in individualno podporo, kadar se srečujejo s specifičnimi težavami
in ostalimi izzivi. Tekom celega šolskega leta sva individualno sodelovali s posameznimi učitelji, s katerimi
smo skupaj poskusili najti način, kako oddelku ali posameznemu dijaku stopiti naproti. Sodelovali sva
tudi s starši, ki so se na naju obračali z najrazličnejšimi vprašanji glede vpisa, prepisa, učne pomoči,
dijakovega šolskega dela ali načinov podpore dijakom doma in v šoli. S starši sva sodelovali tudi na
posameznih roditeljskih sestankih.
Organizirali sva tudi več skupinskih svetovalnih delavnic, namenjenim dijakom. Tematike so bile raznolike
– vključevale so učenje, obvladovanje stresa, izbiranje kariere, medvrstniško nasilje, krepitev dobre
razredne klime ipd. Nekatere delavnice sva izvajali v sklopu načrta dela, druge sva izvedli preventivno
glede na oddelčno ali šolsko situacijo. Takrat sva temo delavnice približali trenutni aktualni situaciji. Pri
organizaciji dogodkov za dijake sva sodelovali z različnimi zunanjimi izvajalci in institucijami. Za dijake
smo izvedli različne delavnice s področja preventive: Vozim, vendar ne hodim; Varnost v prometu in
e-skiro; s področja karierne orientacije: karierna predavanja za 3. in 4. letnike s strani vpisne službe UL, za
dijake začetnih letnikov predavanje o karierni orientaciji in zaposljivosti ter za zaključne letnike predavanje
z naslovom Kaj moram vedeti, da se bom lahko dobro odločil/a, s strani Študentskega servisa. Tudi
sami sva izvajali delavnice za dijake: s področja učenja in motivacije, karierne orientacije, predsodkov,
stresa, medvrstniških odnosov, dobre razredne klime, motivacije, medvrstniškega nasilja ipd. Na športno-
spoznavnem taboru na Rogli sva za dijake 1. letnikov izvedli delavnico s kvizom, s katerim smo novincem
poskušali približati utrip naše šole. Posamezne dijake sva spremljali tudi na dogodku za mladostnike
Izzivi odraščanja, ki je potekal v okviru projekta EMPATH. V mesecu marcu smo za dijakinje naše šole
v sklopu Dneva za punce izvedli predavanje z naslovom Takšne smo, na temo zadovoljstva s sabo in
svojim življenjem. Za dijake pa sva izvedli predavanje z naslovom Fantje v primežu sodobne družbe ter
zanje organizirali delavnico Ključna šola za fante s strani Društva Ključ.
Za starše smo v mesecu oktobru organizirali predavanje z naslovom Digitalna generacija: razumevanje
zasvojenosti z mobilnimi telefoni s strani Centra Logout, v mesecu januarju pa predavanje z naslovom
Kako mladostnike podpreti pri razmisleku o bodoči študijsko-poklicni poti. Na šolski spleti strani smo tekom
leta starše in dijake obveščali tudi o poteku spletnih predavanj, ki so si jih lahko doma sami ogledali, kot
sta npr. spletno predavanje za starše o novih tobačnih izdelkih med mladimi ter V iskanju (ne)varnega
okolja.
Redno sva spremljali šolski uspeh dijakov ter nudili podporo pri izboljšanju učnih rezultatov. V sklopu
učnega uspeha tesno sodelujeva z razredniki in starši dijakov ter se udeležujeva oddelčnih sestankov.
Skozi celotno šolsko leto sva bdeli nad projektom tutorstva, kjer so dijaki prejemali pomoč starejših dijakov
pri učenju in organizaciji šolskega dela.
Središče najinega dela je bilo tudi karierno svetovanje. Organizirali sva skupinska informiranja v
posameznih razredih, prav tako so imeli vsi možnost individualnih posvetov. Skupaj s kariernimi svetovalci
smo organizirali predavanja o študijskih programih. Dijakom smo tako pomagali pri raziskovanju njihovih
interesov, spremljanju prijav na fakultete in iskanju štipendij ter pripravi na zaposlitvene intervjuje. Nekaj
dijakov bo nadaljevalo izobraževanje v tujini. Z njimi sva iskali dodatne možnosti študija in informacije
glede vpisa. Preko objav na šolski spletni strani in obveščanja preko e-mail pošte sva dijake obvestili tudi
o sejmu ameriških šol in univerz, kjer so dijaki imeli možnost dobiti natančne informacije glede možnosti
nadaljnjega izobraževanja v ZDA. Kar nekaj dijakov je opravljalo dodatni predmet na maturi, kar jim bo
omogočilo vpis na nekatere univerzitetne študijske programe, nekateri pa bodo v prihodnjem letu opravljali
maturitetni tečaj. Dijakom, ki so imeli težave z oddajo elektronske prijave ali vnosom sprememb, sva
pomagali urediti prijavo. Za vse dijake in njihove starše smo v januarju v popoldanskem času organizirali
15