Page 15 - Letno poročilo 2023/2024
P. 15

Tovrstni pogovori so se izvajali skozi celotno šolsko leto, pogosteje pa ob zaključku obeh ocenjevalnih
        obdobij. V tem šolskem letu se je na šolsko svetovalno službo obrnilo več dijakov kot preteklo leto.


        Skozi celotno šolsko leto sodelujeva z vodstvom šole, s katerim oblikujemo utrip naše šole ter vizijo vzgojno-
        izobraževalnega zavoda. Sodelujeva pri načrtovanju in izvajanju programov, ki spodbujajo celosten razvoj
        dijakov. Učiteljem nudiva svetovanje in individualno podporo, kadar se srečujejo s specifičnimi težavami
        in ostalimi izzivi. Tekom celega šolskega leta sva individualno sodelovali s posameznimi učitelji, s katerimi
        smo skupaj poskusili najti način, kako oddelku ali posameznemu dijaku stopiti naproti. Sodelovali sva
        tudi s starši, ki so se na naju obračali z najrazličnejšimi vprašanji glede vpisa, prepisa, učne pomoči,
        dijakovega šolskega dela ali načinov podpore dijakom doma in v šoli. S starši sva sodelovali tudi na
        posameznih roditeljskih sestankih.


        Organizirali sva tudi več skupinskih svetovalnih delavnic, namenjenim dijakom. Tematike so bile raznolike
        –  vključevale  so  učenje,  obvladovanje  stresa,  izbiranje  kariere,  medvrstniško  nasilje,  krepitev  dobre
        razredne klime ipd. Nekatere delavnice sva izvajali v sklopu načrta dela, druge sva izvedli preventivno
        glede na oddelčno ali šolsko situacijo. Takrat sva temo delavnice približali trenutni aktualni situaciji. Pri
        organizaciji dogodkov za dijake sva sodelovali z različnimi zunanjimi izvajalci in institucijami. Za dijake
        smo izvedli različne delavnice s področja preventive: Vozim, vendar ne hodim; Varnost v prometu in
        e-skiro; s področja karierne orientacije: karierna predavanja za 3. in 4. letnike s strani vpisne službe UL, za
        dijake začetnih letnikov predavanje o karierni orientaciji in zaposljivosti ter za zaključne letnike predavanje
        z naslovom Kaj moram vedeti, da se bom lahko dobro odločil/a, s strani Študentskega servisa. Tudi
        sami sva izvajali delavnice za dijake: s področja učenja in motivacije, karierne orientacije, predsodkov,
        stresa, medvrstniških odnosov, dobre razredne klime, motivacije, medvrstniškega nasilja ipd. Na športno-
        spoznavnem taboru na Rogli sva za dijake 1. letnikov izvedli delavnico s kvizom, s katerim smo novincem
        poskušali približati utrip naše šole. Posamezne dijake sva spremljali tudi na dogodku za mladostnike
        Izzivi odraščanja, ki je potekal v okviru projekta EMPATH. V mesecu marcu smo za dijakinje naše šole
        v sklopu Dneva za punce izvedli predavanje z naslovom Takšne smo, na temo zadovoljstva s sabo in
        svojim življenjem. Za dijake pa sva izvedli predavanje z naslovom Fantje v primežu sodobne družbe ter
        zanje organizirali delavnico Ključna šola za fante s strani Društva Ključ.

        Za starše smo v mesecu oktobru organizirali predavanje z naslovom Digitalna generacija: razumevanje
        zasvojenosti z mobilnimi telefoni s strani Centra Logout, v mesecu januarju pa predavanje z naslovom
        Kako mladostnike podpreti pri razmisleku o bodoči študijsko-poklicni poti. Na šolski spleti strani smo tekom
        leta starše in dijake obveščali tudi o poteku spletnih predavanj, ki so si jih lahko doma sami ogledali, kot
        sta npr. spletno predavanje za starše o novih tobačnih izdelkih med mladimi ter V iskanju (ne)varnega
        okolja.

        Redno sva spremljali šolski uspeh dijakov ter nudili podporo pri izboljšanju učnih rezultatov. V sklopu
        učnega uspeha tesno sodelujeva z razredniki in starši dijakov ter se udeležujeva oddelčnih sestankov.
        Skozi celotno šolsko leto sva bdeli nad projektom tutorstva, kjer so dijaki prejemali pomoč starejših dijakov
        pri učenju in organizaciji šolskega dela.

        Središče  najinega  dela  je  bilo  tudi  karierno  svetovanje.  Organizirali  sva  skupinska  informiranja  v
        posameznih razredih, prav tako so imeli vsi možnost individualnih posvetov. Skupaj s kariernimi svetovalci
        smo organizirali predavanja o študijskih programih. Dijakom smo tako pomagali pri raziskovanju njihovih
        interesov, spremljanju prijav na fakultete in iskanju štipendij ter pripravi na zaposlitvene intervjuje. Nekaj
        dijakov bo nadaljevalo izobraževanje v tujini. Z njimi sva iskali dodatne možnosti študija in informacije
        glede vpisa. Preko objav na šolski spletni strani in obveščanja preko e-mail pošte sva dijake obvestili tudi
        o sejmu ameriških šol in univerz, kjer so dijaki imeli možnost dobiti natančne informacije glede možnosti
        nadaljnjega izobraževanja v ZDA. Kar nekaj dijakov je opravljalo dodatni predmet na maturi, kar jim bo
        omogočilo vpis na nekatere univerzitetne študijske programe, nekateri pa bodo v prihodnjem letu opravljali
        maturitetni tečaj. Dijakom, ki so imeli težave z oddajo elektronske prijave ali vnosom sprememb, sva
        pomagali urediti prijavo. Za vse dijake in njihove starše smo v januarju v popoldanskem času organizirali


                                                           15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20