Page 16 - Letno poročilo 2023/2024
P. 16

dogodek Karierne poti, na katerem so se na stojnicah predstavile različne fakultete in delodajalci, pred
        tem pa smo za dijake organizirali predavanje s strani Zavoda za zaposlovanje z naslovom Vstop na trg
        dela.


        O  vseh  šolskih  aktivnostih  in  dogodkih,  preventivnih  akcijah,  možnostih  štipendiranja,  motivacijskih
        vsebinah, sodelovanju pri akcijah namenjenim izboljšanju šolske klime in kulture, so bili dijaki redno
        obveščeni tako preko objav na naši šolski spletni strani, kot tudi neposredno preko šolskih e-naslovov.
        Za učence osnovnih šol sva organizirali dogodke kot sta dogodka Zgodbe za bodoče generacije, kjer
        so naši dijaki obiskali svoje osnovne šole z namenom predstavitve programov in delitve svojih doživetij
        na naši šoli, ter dogodek počitniške delavnice za osnovnošolce, kjer imajo učenci OŠ med poletnimi
        počitnicami priložnost spoznati naše programe skozi organizirane delavnice.


        Vodili sva vpisni postopek za novo šolsko leto. Postopek se je pričel v mesecu aprilu z oddajo prijavnic
        in prenosom prijav, komuniciranjem s starši, pripravo vseh potrebnih dokumentov za vpis, v mesecu juniju
        pa se je nadaljeval s prvim in drugim rokom vpisa ter končal z oblikovanjem oddelkov za novo šolsko leto.


        Izpisov je bilo v tem šolskem letu malo (4), prav tako smo imeli v začetku šolskega leta nekaj novih vpisov
        oziroma preusmeritev na našo šolo iz druge šole (2) ter preusmeritev znotraj naše šole (2). Dijakom, ki so
        končali osnovno šolanje v tujini, sva izdali odločbe o ustreznosti predhodnega izobraževanja za namen
        nadaljnjega izobraževanja pri nas (1). Naša šola je za njih organizirala in izvajala tečaj slovenščine.

        V tem šolskem letu je šolska svetovalna služba pogosto sodelovala tudi z zunanjimi institucijami (Center
        za socialno delo, Klinični oddelek za pediatrijo UKC MB, oddelki za pedopsihiatrijo UKC Ljubljana in UKC
        Maribor, URI Soča, Komisijo za usmerjanje, ZD Celje).

        V šolski svetovalni službi veliko časa posvetimo dijakom s posebnimi potrebami. Vodimo potrebno
        dokumentacijo,  sodelujemo  pri  izdelavi  in  izpeljavi  individualiziranih  programov,  vodimo  pogovore  s
        starši in dijaki, spremljamo razvoj dijaka tekom šolskega leta, izvajamo ure dodatne strokovne pomoči in
        sodelujemo z učitelji ter drugimi strokovnimi delavci. V letošnjem letu smo v 1. letnik vpisali več dijakov z
        odločbo o usmeritvi v primerjavi s preteklimi leti.


        Svoje strokovno znanje sva izpopolnjevali na srečanjih aktivov srednješolskih svetovalnih delavcev
        celjske regije in se izobraževali na različnih strokovnih seminarjih in projektih tekom leta na temo ranljivih
        skupin, karierne orientacije, uvajanja novosti v že obstojen način delovanja, študijske skupine itd. Mesečno
        sva se sestajali z ostalimi svetovalnimi delavkami in delavci tudi v okviru regijskega aktiva svetovalnih
        delavcev, prav tako sva se v tem letu udeleževali supervizijskih srečanj našega regijskega aktiva.

        Svetovalne delavke Šolskega centra Celje smo usklajevale delo in obravnavale aktualno problematiko
        na rednih aktivih. Skupaj smo organizirale različne aktivnosti – informativne dneve, dneve odprtih vrat z
        delavnicami za osnovnošolce, aprilske delavnice za osnovnošolce, tradicionalno srečanje svetovalnih
        delavk in delavcev osnovnih šol, izmenično se udeležujemo tudi tržnic predstavitev poklicev in promocij
        po osnovnih šolah.


        Delo šolske svetovalne službe je zelo razgibamo in raznoliko. Ob različnih nalogah in vlogah, ki jih pri
        svojem delu opravljamo, vidimo svoj najpomembnejši prispevek predvsem v pomoči mladostnikom na
        njihovi poti osebnega dozorevanja, odraščanja in soočanja z izzivi, ki jih prinašata šolsko delo in življenje.
        Pomembno je tudi povezovanje vseh udeležencev – dijakov, učiteljev, razrednikov, vodstva šole in tudi
        staršev. Svetovalna služba ima pri tem pogosto pomembno vlogo in je povezovalni člen.

        Tudi v bodoče si bova prizadevali za dobre medosebne odnose in strokovno opravljeno delo.


                                                                                                Urška Koštomaj,
                                                                                      šolska svetovalna delavka


                                                           16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21