Page 11 - SŠ KER - Letno poročilo 22-23
P. 11
Stari računalniki nam bodo v prihodnjih šolskih letih prišli še kako prav pri praktičnem pouku.
Eden izmed glavnih izzivov pa je prenova programa tehnik računalništva. V prenovi sodeluje veliko
učiteljev, ki so bili vpeti v različnih izobraževanjih, sestankih, evalvacijah. Skozi naslednja šolska leta nas
čaka še ogromno dela, priprav, spreminjanja in nadgrajevanja nalog, da bomo konkurenčni na trgu.
V naslednjem šolskem letu želimo delo letošnjega leta nadgraditi, saj bomo izvedli kar nekaj ekskurzij,
povečali bomo sodelovanje s fakultetami in sodelovali na več tekmovanjih, kot v letošnjem šolskem letu.
Boštjan Lubej,
vodja strokovnega aktiva učiteljev računalništva
ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA
Naloge šolske svetovalne službe sem v tem šolskem letu opravljala Urška Stepišnik, februarja pa se je
pridružila še Urška Koštomaj, ki je prevzela programa elektrikar in elektrotehnik.
V tem letu je šolska svetovalna služba izvajala različne aktivnosti in svetovanja.
Izvajali sva individualna svetovanja za dijake, ki so se spopadali z osebnimi težavami, šolskimi izzivi ali
kariernimi vprašanji. Svetovanje je potekalo tako v obliki individualnih pogovorov kot tudi preko e-pošte.
Tovrstni pogovori so se izvajali skozi celotno šolsko leto, pogosteje pa ob zaključku ocenjevalnih obdobij.
Po nasvete so se v šolsko svetovalno službo obračali tudi učitelji, razredniki in starši z najrazličnejšimi
vprašanji.
Organizirali smo tudi več skupinskih svetovalnih delavnic, namenjenim dijakom. Tematike so bile
raznolike – vključevale so učenje, obvladovanje stresa, izbiranje kariere, medvrstniško nasilje ipd.. Pri
organizaciji dogodkov za dijake sva sodelovali z različnimi zunanjimi izvajalci in institucijami. Za dijake
smo izvedli različne delavnice s področja preventive: Vozim, vendar ne hodim; Alkohol je sprememba
življenja; Medvrstniško nasilje; Mladi, varnost, nasilje in droge ipd. Tudi sami sva izvajali delavnice za
dijake: s področja učenja in motivacije, karierne orientacije, predsodkov, stresa, medvrstniških odnosov
in razredne klime. V mesecu marcu smo za starše organizirali predavanje za starše z naslovom Na
kakšen način mladostniku postaviti zdrave meje.
Redno sva spremljali šolski uspeh dijakov ter nudili podporo pri izboljšanju učnih rezultatov. Izvajali smo
tudi tutorstvo, kjer so dijaki prejemali pomoč starejših dijakov pri učenju in organizaciji.
Središče najinega dela je bilo karierno svetovanje. Organizirali sva skupinska informiranja v posameznih
razredih, prav tako so imeli vsi možnost individualnih posvetov. Skupaj s kariernimi svetovalci smo
organizirali predavanja o študijskih programih. Dijakom smo tako pomagali pri raziskovanju njihovih
interesov, spremljanju prijav na fakultete in iskanju štipendij ter pripravi na zaposlitvene intervjuje. S
področja karierne orientacije sem za dijake organizirala predavanja, ki se nanašajo na karierno orientacijo
(Kaj moram vedeti, da se bom lahko dobro odločil/a, Splošno predavanje na temo karierne orientacije in
zaposljivosti), za zaključne letnike pa tudi predavanja o strukturi študija, prijavnem postopku ipd.. Nekaj
dijakov bo nadaljevalo izobraževanje v tujini. Z njimi sva iskali dodatne možnosti študija in informacije
glede vpisa. Kar nekaj dijakov je opravljalo dodatni predmet na maturi, kar jim bo omogočilo vpis na
nekatere univerzitetne študijske programe, nekateri pa bodo v prihodnjem letu opravljali maturitetni tečaj.
Dijakom, ki so imeli težave z oddajo elektronske prijave ali vnosom sprememb, sva pomagali urediti
prijavo.
11