Page 12 - SŠ KER - Letno poročilo 22-23
P. 12
O vseh aktivnostih in dogodkih so bili dijaki redno obveščeni tako preko objav na naši šolski spletni strani,
kot tudi neposredno preko šolskih e-naslovov.
Vodili sva vpisni postopek in zaradi velikega presežka prijav v drugi polovici aprila izpeljali ogromno
prenosov prijav na druge šole. Takrat je bil tudi glavni poudarek na pripravi dokumentov za vpis v srednjo
šolo, ki se je izvedel v mesecu juniju.
Izpisov je bilo v tem šolskem letu malo, prav tako smo imeli v začetku šolskega leta nekaj novih vpisov
oziroma preusmeritev na našo šolo. Dijakom, ki so končali osnovno šolanje v tujini, sem izdala odločbe
o ustreznosti predhodnega izobraževanja za namen nadaljnjega izobraževanja pri nas. Naša šola je za
njih organizirala in izvajala tečaj slovenščine.
V tem šolskem letu je šolska svetovalna služba pogosto sodelovala tudi z zunanjimi institucijami (Center
za socialno delo, Klinični oddelek za pediatrijo UKC MB, oddelki za pedopsihiatrijo UKC Ljubljana in UKC
Maribor, URI Soča, Komisijo za usmerjanje).
V šolski svetovalni službi veliko časa posvetimo dijakom s posebnimi potrebami. Vodimo potrebno
dokumentacijo, sodelujemo pri izdelavi in izpeljavi individualiziranih programov, vodimo pogovore s
starši in dijaki, spremljamo razvoj dijaka tekom šolskega leta, izvajamo ure dodatne strokovne pomoči in
sodelujemo z učitelji in drugimi strokovnimi delavci.
Svoje strokovno znanje sva izpopolnjevali na srečanjih aktivov srednješolskih svetovalnih delavcev
celjske regije in se izobraževali na različnih strokovnih seminarjih. Mesečno sva se sestajali z ostalimi
svetovalnimi delavkami in delavci tudi v okviru regijskega aktiva svetovalnih delavcev, prav tako sva se
v tem letu trikrat udeležili supervizijskih srečanj našega regijskega aktiva.
Svetovalne delavke Šolskega centra Celje smo usklajevale delo in obravnavale aktualno problematiko
na rednih aktivih. Skupaj smo organizirale različne aktivnosti – informativne dneve, dneve odprtih vrat
z delavnicami za osnovnošolce, Aprilske delavnice za osnovnošolce, festival za nadarjene Vi-Polis
ipd.. Meseca septembra sem za tradicionalno srečanje osnovnošolskih svetovalnih delavk in delavcev
organizirala predavanje Simone Frumen z naslovom Strategije vodenja zahtevnih pogovorov s starši,
v mesecu januarju pa sem za celotni Šolski center Celje organizirala tridnevne inovativne delavnice za
nadarjene dijake z naslovom: Odkrivajmo ustvarjalnost in inovativnost. Pri vseh aktivnostih so sodelovali
tudi naši dijaki. V okviru aktiva svetovalnih delavk Šolskega centra Celje smo pripravile protokol ob
zaznavi medvrstniškega nasilja.
Delo šolske svetovalne službe je zelo razgibamo in raznoliko. Ob različnih nalogah in vlogah, ki jih pri
svojem delu opravljamo, vidimo svoj najpomembnejši prispevek predvsem v pomoči mladostnikom na
njihovi poti osebnega dozorevanja, odraščanja in soočanja z izzivi, ki jih prinašata šolsko delo in življenje.
Pomembno je tudi povezovanje vseh udeležencev – dijakov, učiteljev, razrednikov, vodstva šole in tudi
staršev. Svetovalna služba ima pri tem pogosto pomembno vlogo in je povezovalni člen.
Tudi v bodoče si bova prizadevali za dobre medosebne odnose in strokovno opravljeno delo.
Urška Stepišnik,
šolska svetovalna delavka
12