Page 89 - KER - Letno porocilo 2021/22
P. 89

Skupinsko poročanje po raziskovanju nam je podalo mnogo novih informacij o aktivnostih in institucijah
        EU, ki jih do sedaj nismo poznali. Zaradi aktualnega dogajanja v Ukrajini je nekaj ur v spomladanskem
        delu leta bilo namenjeno debati in razpravi na temo Ukrajina v EU – da ali ne? Te debate so se v bistvu
        razvile iz spontanega uvoda in kot take imajo izjemen pomen za dijake iz vidika kritičnega razmišljanja
        in zbiranja informacij, ter posredovanja informacij v celico (znotraj razreda), kjer se je vedno vnela burna
        debata z argumentiranjem, ki je bila odlična praksa za ravno za krepitev veščine argumentiranja in
        utemeljevanja s pojasnili. Izbrani dijaki pa so ob zaključku šolskega leta, obiskali tudi Predsedniško
        palačo v Ljubljani in se udeležili slovesnosti ob prazniku dnevu Primoža Trubarja, kjer so se srečali tudi
        s predsednikom države Borutom Pahorjem.


                                                                                                  Jerneja Križan


        ZDRAVA ŠOLA

        Naša šola že 3 leta sodeluje pri projektu Zdrava šola. V letošnjem šolskem letu smo koordinatorji imeli tri
        regijska srečanja. Prvo regijsko srečanje je potekalo 25. 11. 2022, z osrednjo temo Mi vsi za lepši in boljši
        jutri. Pogovarjali smo se o psihološki prvi pomoči, kako prepoznati, pristopiti in pomagati – skozi teorijo
        in prakso smo odkrivali korake psihološke prve pomoči, ki so lahko v pomoč pri prepoznavi, pristopu in
        ustrezni obliki nudenja pomoči, tako odraslim kot tudi otrokom in mladostnikom v stiski. Dotaknili smo se
        tudi okužbe s HPV in cepljenjem mladostnic ter mladostnikov.  Drugo regijsko srečanje je potekalo 29. 3.
        2022, nadaljevali smo s temo duševnega zdravja v luči preprečevanja čustvenih stisk in duševnih težav
        otrok ter mladostnikov. Zadnje srečanje, 7. 6. 2022, pa je bilo namenjeno ne samo duševnemu zdravja,
        ampak tudi gibanju.

        Preko različnih delavnic, ki so bile izpeljane skozi šolsko leto, so naši dijaki spoznali zapisano tematiko.
        Za dijake je bila organizirana delavnica Mladi in varnost, pripravljene so bile delavnice o stresu, dijaki 4.
        letnikov so imeli delavnico na temo Zdravo živim ter motivacijsko predavanje Janija Prgića z  naslovom
        Tanka črta odgovornosti (22. 3. 2022), 2. in 3. letniki so z interaktivno delavnico »Še vedno vozim –
        vendar ne hodim« spoznali pomembnost varnosti v prometu.  Dijaki so se podučili o varnosti na spletu,
        uporabi defibrilatorja in duševnem zdravju.

        Za starše smo 22. 3. 2022 organizirali izobraževanje z naslovom Kako prepoznati stisko mladostnika in
        preprečiti čustvene težave? Predavanje je izvedla dr. Aleksandra Rožman z Inštituta Psihologija zaščititi
        otroka za psihoterapijo, raziskovanje in izobraževanje.

        Obdobje mladostništva prinaša čustvene stiske, ki jih večina najstnikov uspešno razreši. Včasih pa so
        stiske prevelike, podpora okolice pa premajhna in takrat začnejo mladostniki stiske izražati na škodljive
        načine, ki imajo največkrat dolgoročne posledice.

        Glavni poudarek predavanja za starše je temeljil na prebujanju sočutja do mladostnikov v stiski in na
        spodbudi staršev k pravočasnemu in ustreznemu reagiranju. Predavateljica je osvetlila teme:
        •  stiske, nevarne za zdrav razvoj najstnikov;
        •  kateri najstniki so še posebej ranljivi za razvoj čustvenih težav, kot so: motnje hranjenja, obsesivno –
            kompulzivna vedenja, sanjarjenje in zatekanje v fantazijski svet, tesnobna in depresivna razpoloženja,
            fobije,  pretirane  težnje  po  perfekcionizmu  in  uspehu,  zanemarjanje  šolskih  obveznosti,  težave  v
            odnosih z vrstniki, izoliranje, škodljivo igranje računalniških igric, občasno omamljanje z alkoholom
            in drogami;
        •  varovalna funkcija mladostnikovega odnosa s staršem;
        •  prepoznavanje zametkov težav in pomoč otroku v začetni fazi razvoja škodljivih vedenj;
        •  kako lahko starši še samostojno pomagajo otroku, ko opazijo zaskrbljujoče spremembe;
        •  učinkoviti pristopi strokovne pomoči;
        •  vloga starša v procesu otrokovega okrevanja.

                                                                                                   Tjaša Verdev


                                                           89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94