Page 19 - Letno poročilo 2024/25
P. 19
Krožki in priprave na tekmovanja
Za nadarjene dijake smo organizirali različne krožke, v okviru katerih so se lahko pripravljali na državna in
mednarodna tekmovanja iz različnih predmetnih področij (kemija, računalništvo, matematika, elektrotehnika
…). Učitelji so dijakom nudili mentorsko podporo in usmerjeno pripravo, kar se je odrazilo tudi v številnih
dosežkih.
Raziskovalne naloge – Mladi za Celje
Dijakom je bila ponovno ponujena možnost sodelovanja pri raziskovalnih nalogah v okviru natečaja »Mladi
za Celje«. To delo zahteva raziskovalno radovednost, samoiniciativnost in vztrajnost, zato predstavlja izziv, ki
ga nadarjeni dijaki z veseljem sprejemajo. Dijaki so uspešno oddali svoje naloge in jih tudi javno predstavili
pred strokovno komisijo.
Tabor za nadarjene – Zreče 2024
Poseben poudarek smo tudi v šolskem letu 2024/25 namenili organizaciji tabora za nadarjene dijake, ki je
potekal od petka, 18. oktobra, do nedelje, 20. oktobra 2024, v Termah Zreče. V okviru projekta Koda
kreativnost je bila izvedena delavnica »Varna mladost na spletu«, na kateri so dijaki spoznavali ključne vidike
spletne varnosti, bontona in odgovornega vedenja na družbenih omrežjih. Spoznali so različne vrste spletnih
napadov ter pridobili praktične nasvete za varno uporabo interneta. Dodatno zanimanje je vzbudila
predstavitev robotskega psa KERAI, ki je bila prijetna popestritev delavnic. Poleg strokovnih vsebin je bil velik
poudarek namenjen tudi medsebojnemu povezovanju, timskemu delu in razvijanju mehkih veščin, ki so
pomembne za osebnostno rast in uspešno sodelovanje v različnih okoljih.
Pevski zbor
Nadarjeni dijaki se lahko vključijo tudi v druge obšolske dejavnosti, kot je pevski zbor, kjer razvijajo glasbene
talente in nastopajo ob različnih priložnostih. V novembru so sodelujoči pevci in pevke imeli intenzivne
pevske vaje na Debelem Rtiču, kjer so v sproščenem okolju preživeli nekaj ustvarjalnih dni, namenjenih petju,
druženju in povezovanju.
Tutorstvo – vloga nadarjenih v podporo vrstnikom
Nadarjenim dijakom je bila ponujena možnost sodelovanja v sistemih vrstniške pomoči, kjer so lahko delovali
kot tutorji. S tem so razvijali empatijo, veščine razlaganja, mentoriranja in organizacije ter se povezovali s
sošolci na drugačen način. Tutorstvo predstavlja pomembno obliko družbene odgovornosti in krepi občutek
pripadnosti šoli.
Tutorstvo je organizirano nudenje pomoči s strani dijakov višjih letnikov dijakom nižjih letnikov, ki
potrebujejo pomoč pri učenju. Na šolski spletni strani smo dijake naše šole povabili k prijavi za tutorja v
letošnjem letu. Tudi učitelji naše šole so predlagali in spodbudili dijake višjih letnikov, da se poizkusijo v vlogi
tutorja. Za tutorje so se v letošnjem letu prijavili 3 dijaki naše šole. Po pridobljenih prijavah smo organizirali
skupen sestanek z zainteresiranimi dijaki, na katerem smo se pogovarjali o pomembnosti vloge tutorja in
pravilih. Vsak bodoči tutor je podpisal častno zaobljubo, s katero se je v vlogi tutorja zavezal k izpolnjevanju
naslednjih načel: spoštovanja, empatije, zanesljivosti, zasebnosti in etiki. Po končanem srečanju smo naredili
še skupno fotografijo.
Dijake naše šole smo o možnosti tutorstva obvestili preko šolske spletne strani, razrednikovega obvestila na
razrednih urah in individualnega pogovora z dijaki ob pojavu učnih težav. Dijak, ki je potreboval pomoč
tutorja, se je oglasil pri svetovalni delavki in izrazil željo. Svetovalna delavka je nato kontaktirala dijaka tutorja
in se dogovorila o pomoči. Na pomoč k šolskim tutorjem se je v šolskem letu 2024/2025 obrnilo 13 dijakov,
od teh je resno delalo s tutorjem 10 dijakov. Glede na pogovore in zaključne zapise tutorjev so se na tutorje
obračali ne le tisti dijaki, ki so se oglasili pri svetovalni službi, ampak tudi dijaki, ki so pomoč pri tutorju poiskali
sami, neposredno pri dijaku tutorju. Končna številka dijakov potrebnih učne pomoči se tako zelo verjetno
19