Page 19 - Letno poročilo 2024/25
P. 19

Krožki in priprave na tekmovanja

            Za nadarjene dijake smo organizirali različne krožke, v okviru katerih so se lahko pripravljali na državna in
            mednarodna tekmovanja iz različnih predmetnih področij (kemija, računalništvo, matematika, elektrotehnika
            …). Učitelji so dijakom nudili mentorsko podporo in usmerjeno pripravo, kar se je odrazilo tudi v številnih
            dosežkih.
            Raziskovalne naloge – Mladi za Celje

            Dijakom je bila ponovno ponujena možnost sodelovanja pri raziskovalnih nalogah v okviru natečaja »Mladi
            za Celje«. To delo zahteva raziskovalno radovednost, samoiniciativnost in vztrajnost, zato predstavlja izziv, ki
            ga nadarjeni dijaki z veseljem sprejemajo. Dijaki so uspešno oddali svoje naloge in jih tudi javno predstavili
            pred strokovno komisijo.

            Tabor za nadarjene – Zreče 2024

            Poseben poudarek smo tudi v šolskem letu 2024/25 namenili organizaciji tabora za nadarjene dijake, ki je
            potekal  od  petka,  18.  oktobra,  do  nedelje,  20.  oktobra  2024,  v  Termah  Zreče.  V  okviru  projekta  Koda
            kreativnost je bila izvedena delavnica »Varna mladost na spletu«, na kateri so dijaki spoznavali ključne vidike
            spletne varnosti, bontona in odgovornega vedenja na družbenih omrežjih. Spoznali so različne vrste spletnih
            napadov  ter  pridobili  praktične  nasvete  za  varno  uporabo  interneta.  Dodatno  zanimanje  je  vzbudila
            predstavitev robotskega psa KERAI, ki je bila prijetna popestritev delavnic. Poleg strokovnih vsebin je bil velik
            poudarek  namenjen  tudi  medsebojnemu  povezovanju,  timskemu  delu  in  razvijanju  mehkih  veščin,  ki  so
            pomembne za osebnostno rast in uspešno sodelovanje v različnih okoljih.

            Pevski zbor
            Nadarjeni dijaki se lahko vključijo tudi v druge obšolske dejavnosti, kot je pevski zbor, kjer razvijajo glasbene
            talente  in  nastopajo  ob  različnih  priložnostih.  V  novembru  so  sodelujoči  pevci  in  pevke  imeli intenzivne
            pevske vaje na Debelem Rtiču, kjer so v sproščenem okolju preživeli nekaj ustvarjalnih dni, namenjenih petju,
            druženju in povezovanju.

            Tutorstvo – vloga nadarjenih v podporo vrstnikom

            Nadarjenim dijakom je bila ponujena možnost sodelovanja v sistemih vrstniške pomoči, kjer so lahko delovali
            kot tutorji. S tem so razvijali empatijo, veščine razlaganja, mentoriranja in organizacije ter se povezovali s
            sošolci na drugačen način. Tutorstvo predstavlja pomembno obliko družbene odgovornosti in krepi občutek
            pripadnosti šoli.

            Tutorstvo  je  organizirano  nudenje  pomoči  s  strani  dijakov  višjih  letnikov  dijakom  nižjih  letnikov,  ki
            potrebujejo pomoč pri učenju. Na šolski spletni strani smo dijake naše šole povabili k prijavi za tutorja v
            letošnjem letu. Tudi učitelji naše šole so predlagali in spodbudili dijake višjih letnikov, da se poizkusijo v vlogi
            tutorja. Za tutorje so se v letošnjem letu prijavili 3 dijaki naše šole. Po pridobljenih prijavah smo organizirali
            skupen sestanek z zainteresiranimi dijaki, na katerem smo se pogovarjali o pomembnosti vloge tutorja in
            pravilih. Vsak bodoči tutor je podpisal častno zaobljubo, s katero se je v vlogi tutorja zavezal k izpolnjevanju
            naslednjih načel: spoštovanja, empatije, zanesljivosti, zasebnosti in etiki. Po končanem srečanju smo naredili
            še skupno fotografijo.

            Dijake naše šole smo o možnosti tutorstva obvestili preko šolske spletne strani, razrednikovega obvestila na
            razrednih urah in individualnega pogovora z dijaki ob pojavu učnih težav. Dijak, ki je potreboval pomoč
            tutorja, se je oglasil pri svetovalni delavki in izrazil željo. Svetovalna delavka je nato kontaktirala dijaka tutorja
            in se dogovorila o pomoči. Na pomoč k šolskim tutorjem se je v šolskem letu 2024/2025 obrnilo 13 dijakov,
            od teh je resno delalo s tutorjem 10 dijakov. Glede na pogovore in zaključne zapise tutorjev so se na tutorje
            obračali ne le tisti dijaki, ki so se oglasili pri svetovalni službi, ampak tudi dijaki, ki so pomoč pri tutorju poiskali
            sami, neposredno pri dijaku tutorju. Končna številka dijakov potrebnih učne pomoči se tako zelo verjetno
                                                              19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24