KO SE JE ZAČELO OCENJEVANJE, SO NA POVRŠJE PRIPLAVALE TEGOBE

Zadnja dva tedna poteka v šolskem virtualnem svetu ocenjevanje. Pišejo se kontrolne naloge, dijaki morajo oddajati poročila, seminarske naloge, video posnetke, preko video klicev poteka ustno ocenjevanje znanja. Profesorji in dijaki so polno zaposleni. Zdaj gre zares!

Ampak, na površje so priplavale tegobe:

  • V začetku nisem veliko delal za šolo in sedaj se mi je preveč nabralo.
  • Učitelji nam nalagajo preveč dela. Še za nazaj nimam vsega narejenega.

Resen problem tistih, ki v začetku pouka na daljavo svojega dela niso zastavili resno. A še je čas, da nadoknadijo zamujeno, res pa je, da bo potrebno v to vložiti veliko več dnevnega časa in energije. Namig: Čim prej ujemite tempo dela v razredu.

  • Včasih imam težave z internetno povezavo.
  • Moj računalnik ni dovolj zmogljiv.
  • Računalnik si delim z bratom in sestro, zato sem težko na tekočem z oddajanjem poročil.

Tudi težave z elektronskimi napravami so resen problem, vendar rešljive.

Namig: Delo bo potrebno prilagoditi času, ko internetno povezave niso tako obremenjene (popoldan ali zvečer).

 In še en namig: Pišite ravnatelju in ga prosite za izposojo računalnika iz šole. Vašo prošnjo morajo podpreti tudi straši.

  • Odkrito vam priznam, da spim do kosila, popoldan pa nekaj naredim za šolo…
  • Ves čas nekaj delam, a na koncu je še premalo.
  • Ne znajdem se v tem načinu dela.

Podobno kot v običajnih pogojih pouka, je potrebna tudi v izrednih razmerah pouka na daljavo smiselna organizacija dneva.

Namig: Zjutraj zgodaj vstanite in se pripravite za delo. Ob 8. uri ste že pred računalnikom ali na mobitelu. Delajte za posamezne predmete tistega dne tako, da sledite navodilom učiteljev. Vmes imejte krajše pavze za vdih svežega zraka, razgibavanje in klepet z domačimi. Pa spet nazaj za računalnik. Po kosilu daljši odmor za sprehod v naravi ali druge aktivnosti. Če je potrebno, se vrnite k delu za računalnikom tudi popoldan ali zvečer.

  • Jaz imam pri slovenščini vse narejeno, samo poslati sem prejšnji teden pozabil.
  • Res sem oddala športno vzgojo, kot je bilo rečeno, ampak nisem vedela, da treba to pošiljati vsak teden.

Polega organizacije dnevnih aktivnosti, je potrebna tudi organizacija aktivnosti v virtualnem okolju, da česa ne spregledamo ali pozabimo.

Namig: Sledite izobraževanjem prof. Matica Holobarja, ki je na temo dobre organizacije dela na daljavo že precej objavil v TeamsihLahko ga kaj tudi povprašate na njegovih tedenskih sestankih z dijaki.

  • Trenutno še delam poročila za vaje in ko bom gotov, jih bom poslal profesorju.
  • Vse je v redu, ampak nekaj nisem znal na računalniku pri tem predmetu. .
  • Pri matematiki sem s snovjo nekje na polovici. Oddal bom, ko naredim vse. Za slovenščino sedaj delam sproti.

Učitelji vam dajejo dnevne ali pa tedenske zadolžitve in pričakujejo vašo odzivnost. Če od vas ne dobijo nobenega odgovora, dobijo občutek, da za njihov predmet ne delate in to seveda ni dobro.

Namig: Dobro je, da profesorju sporočite razlog, zakaj še niste oddali naloge, prispevka in kdaj približno boste to storili. Tako bo vedel, da ste »na liniji«.

  • Ponekod učitelji zahtevajo, da delamo s sošolci v skupinah. Težko je to.

Že v normalnih razmerah je timsko delo velik izziv. Zahteva usklajevanje, prilagajanje in sodelovanje. Še večji izziv pa je delovanje v timu na elektronskem polju.

NamigPovežite se s tistim sošolcem, s katerim dobro komunicirata. Zagotovo je v razredu vsaj eden takšen, ki vam nekako ustreza. Morda jih je več. Določite svoje vloge v skupinskem delu in roke, do kdaj mora posameznik v timu kaj narediti. Čas vaših srečanj mora biti usklajen med vsem člani tima in se ga morajo vsi dosledno držati. V naprej se dogovorite za »kazni«, če se kdo tega ne bo držal. Prisluhnite drugim, povejte svoje in držite se dogovorov.

  • nekaj čas nisem vedel, kaj je narobe z programom, ki ga potrebujemo za delo pri strokovnem predmetu. Danes so mi sošolci pomagali odpraviti napako, tako da je vse v redu.
  • Prosil sem profesorja če mi lahko kako pomaga, pa še mi ni vrnil povratne informacije.
  • Nekatere snovi nisem rešil, ker je ne znam.

Če ne gre, je potrebno poiskati pomoč. Učitelji povedo, da je nekatere vsebine res težko nazorno prikazati in razložiti po elektronski poti. Razumejo stisko dijakov, ki težko sledijo elektronski razlagi.

Namig: Poiščite pomoč, če česa ne razumete, ne zmorete sami. Morda vam bodo lahko pomagali že sošolci ali sorodniki. Obrnite pa se predvsem na učitelje, da skupaj poiščete boljši pristop k rešitvi problema.

 

Želim vam, da bi uspešno prebrodili tegobe pouka na daljavo in čim bolj uspešno zaključili šolsko leto.

 

Vesna Pišek

Nazaj