#OSTANIDOMA

Zaradi koronavirusa ogromno učencev, dijakov in študentov  po svetu ne more obiskovati šol in fakultet. V Sloveniji smo zato hitro preklopili na učenje na daljavo, ki nam omogoča, da se pridno držimo navodila OSTANI DOMA.

Učenje na daljavo pa vam pušča tudi proste roke pri tem, kako ga boste izvajali in predvsem kje. V pižami med srkanjem jutranje kave? Morda bi raje še malo poležali v postelji ali pa morate nujno na stranišče … Vse je dovoljeno, razen dejstva, da morate ostati doma.

Kljub vsem opozorilom je bilo v preteklih dneh mogoče opaziti veliko nepazljivega ravnanja in nespoštovanja navodil, zato se na vas obračamo s prošnjo, da s svojim odgovornim vedenjem in upoštevanjem vseh navodil in ukrepov pomagate upočasniti hitrost širjenja okužbe s koronavirusom.

Okužba lahko povzroči hudo pljučnico, ki se pri ranljivi populaciji, kot so starejši in kronično bolni, lahko konča s smrtjo. Pri mlajših, torej tudi vas, pa lahko pride do pretiranega imunskega odziva, ki se prav tako lahko konča slabo. Velika večina mladih vas k sreči ne bo utrpela nobenih zapletov ali resnih težav. Lahko le malo posmrkate ali dobite kratkotrajno vročino, verjetno pa sploh ne boste zboleli. Žal pa virus lahko prenesete naprej.

Zato vas prosimo, da omejite svoje druženje, poskrbite za samoizolacijo v največji možni meri. To pomeni čim manj ‘fizičnega’ druženja, kot je zbiranje v družbah in na domačih zabavah.

Zdaj tudi mi učitelji in svetovalni delavci spodbujamo druženje na socialnih omrežjih

Seveda pa želimo, da ob tem ohranite čim bolj zdrav življenjski slog: pijte dovolj tekočine ‒ vode, jejte svežo zelenjavo in sadjepomagajte staršem pri opravkih na vrtu, se rekreirajte. Tokrat sami in ne v družbi.

Morda sedanjo priložnost izkoristite tudi za prekinitev kajenja, saj vemo, da je okužba s koronavirusom pri kadilcih težja. In seveda, preberite kakšno dobro knjigo, poglejte dober film in ne pozabite na učenje.

Ob tem vas dodatno opozarjamo na najbolj ogrožene: to so starejši ljudje in kronični bolniki (vaše babice, dedki …). Le-ti naj bodo čim manj izpostavljeni možnosti okužbe. Zato pri nujnih stikih z omenjenima skupinama dosledno upoštevajte navodila o preprečevanju prenosa okužb (umivanje rok, uporaba razkužil, razdalja ob pogovoru). Kljub temu da imate radi svoje stare starše, vas tokrat prosimo, če ne živite z njimi v istem stanovanju, da jih ne obiskujete. Če jim že prinesete stvari iz trgovine, jih pustite pred vrati. Če jim znosite drva iz drvarnice, to počnite sami, brez njihove prisotnosti. 

Zaradi življenja v karanteni, omejenih stikov z ljudmi, bolezni in negotovosti glede trajanja takšnega stanja se pri nas lahko pojavi tesnoba.

Nekaj nasvetov, kako jo  s preprostimi vajami in dejavnostmi lahko premagamo ali vsaj omilimo:

  • hitra sprostitvena tehnika – globok vdih skozi nos, zrak zadržimo 10‒20 sekund, hkrati napnemo mišice telesa. Izdih skozi usta, popustimo napetost mišic.
  • progresivna mišična sprostitev – vsako mišično skupino stisnemo za 5 sekund, sprostimo za 10 sekund.
  • sprostitev na geslo – 3-krat globoko vdihniti in izdihniti, ob vsakem izdihu pomislimo »Moje telo je sproščeno. Sem sproščen/a«.
  • miselne vaje: odštevanje (od 1000 do 7), poštevanka števila 12, spominjanje podrobnosti s sprehajalne poti, izletov …
  • osredotočenje na dejavnost, ki zahtevajo vso pozornost (reševanje križanke, sudoku, šivanje ipd.).

Tesnobo zmanjšujejo tudi: poslušanje glasbe, pogovor, joga, avtogeni trening, pisanje dnevnika, branje dobre knjige.

 

Bodite dobro in ostanite čim bolj zdravi. Predvsem pa ostanite doma! 🙂

 

 

Davorka Polić Jošt, svetovalna delavka

Nazaj