Minila sta prva dva tedna, odkar šola sameva, mi pa peljemo pouk naprej, na daljavo, od doma – dijaki, učitelji, ravnatelj in vsi, ki smo vpeti v življenje šole. Pomemben povezovalni člen ste tudi starši.

V prvem tednu je bilo zelo pestro. Šolniki smo se učili, kako uporabljati spletna orodja, pripraviti gradivo za dijake, stopiti v stik z njimi, jim ravno prav dozirati zadolžitve in v kakšni obliki … Starši ste se spraševali, kako bo tole šlo … Dijaki ste se borili s spoznanjem, da tole niso počitnice, da gre zares …

Takole ste nam sporočali:

  • Stanje je tako, da se privajam na pouk preko spleta. Nimam nobenih težav, če se pa katera najde, mi pa pomagata sestra ali pa brat. Zdi se mi da imam nekoliko več časa, saj lahko vse za šolo naredim v hitrejšem času, ampak bi bilo pa bolj zanimivo, če bi imeli tudi ustno razlago.
  • Osebno sem kar dobro sledil in sproti opravljal naloge in druge zadolžitve. Delal sem po “svojem” urniku, saj sem za skoraj vsak predmet potreboval več kot 45 minut časa. Zato imam občutek, da toliko snovi, kot smo je dobili v preteklem tednu, ne bi v šoli obdelali v enem tednu, ampak bi potrebovali nekoliko več časa. Na splošno pa je bil teden zelo uspešen.
  • Delo na daljavo je zanimivo, saj se lahko sam poglobim v snov, pri nekaterih strokovnih predmetih je pa malo težje, zato malo večkrat kaj poiščem na internetu. Malo bolj obremenjen sem bil, ampak sem delal pretežno po urniku, tako da sem končal po navadi kakšno uro ali dve po uradnem urniku.
  • Delo na daljavo mi je všeč. Delaš, kadar hočeš, a prostega časa skoraj ni. UPN je moj predmet, tak, da tukaj ni nič preveč. Pri ostalih predmetih pa so nas eni profesorji kar zasuli z nalogami in delom v skupini. Delamo po trije, nekje po dva, nekje po pet, tako da te kar malo zmede, a počasi bo že šlo, verjetno se moramo navaditi, je pa res, da je v šoli manj dela. Vsak ima svoja navodila, enim moramo naloge pošiljati sproti, enim bomo potem v šoli pokazali zvezke, sam že kar malo zamujam. Ponekod je nova snov in se je moraš prej naučiti, da lahko rešiš naloge. Še dobro, da sem zdrav. Težav s tehniko zaenkrat nimam. Po urniku pa delam samo takrat, ko smo v klepetalnici, drugače sproti ne gre, bom čez vikend nadoknadil.
  • Pouk na daljavo se mi zdi, da ima svoje prednosti in tudi slabosti. Zaenkrat se trudim in ponavljam snov matematike, saj mi ta predmet letos dela največ težav. Vse druge predmete sem prepričan, da lahko popravim in se učim sproti.
  • Za šolo delam kar se da sproti, saj vem da ni prijetno, ko se ti nabere, za ocenjevanje pa bomo še videli sproti; upajmo, da bo čim prej.
  • Zdi se mi, da ima pouk na daljavo vsaj deloma (ne za vse predmete) zelo velik potencial. Zaenkrat je to za vse še nekaj novega in se še lovimo, a se bomo navadili in uspešno izvedli vse zadane naloge. Rezultati bodo po moje glede na to, da je prvič in pripravljeno na hitro brez uvoda, če gledamo v celoti slabi, saj po moje veliko dijakov ne bo delalo redno. Sam osebno prejšnji teden nisem naredil ničesar za šolo, delam pa ta teden s polno paro, vendar še nisem čisto na tekočem. Sam način se mi zdi dober, a je za redno delo pomembno več motivacije oz. rednega preverjanja dela, saj tudi meni se je težko pripraviti do tega, da v zvezek pišem snov, ki jo bomo mogoče čez tri tedne preverili v šoli. Močna stvar tega je najbolj, da delaš, kadar ti paše. Meni največ pomeni, da lahko spim malo dlje. Zdi se mi, da smo dijaki bolj obremenjeni kot običajno, vendar je to potrebno, da predelamo vso snov, saj si res ne želim podaljšanega pouka. Snov sicer dobivamo z enako hitrostjo kot pri rednem pouku, le delo doma zahteva več truda.
  • S sošolci in profesorji smo dobro povezani, če bomo mi delali, kar nam profesorji naložijo, bodo rezultati dobri, dobra stran tega je, da si lahko delo razporedimo čez cel dan, to je zame super, ker rada dolgo spim ? obremenjeni smo nekje v mejah normale. 

Tudi učitelji smo povezani na spletu. Na videokonferenci smo se pogovorili o delu preteklega tedna, povratnih informacijah dijakov in staršev, izmenjali izkušnje in zastavili delo za naslednje dni. V drugem tednu pouka smo poskušali približati šolske zadolžitve bolj optimalni ravni. Dijaki pa ste morali ujeti dnevni ritem in biti on-line. Skoraj vsi imate možnost dela na računalniku, zelo dober učni pripomoček pa je tudi mobilni telefon. Komunikacija z učitelji in razredniki dobro poteka.

Takole sporočate svojim sošolcem, vrstnikom:

  • Najbolje je, da delo opravljamo sproti, ga ne odlagamo na kasnejši čas, menim pa tudi, da je najbolje, da se držimo urnikov in jih ne zamikamo preveč. Prilagoditve si seveda lahko privoščimo in vzamemo kakšnih 15‒20 minut odmora, vendar se moramo zavedati, da si z odlaganjem dela delamo več škode kot koristi.
  • Moj napotek vrstnikom je, da ko delajo za šolo, naj ugasnejo nepotrebne programe, ki jih motijo na računalniku, in dajo telefone stran.
  • Motivacija: čim prej končajte z delom za šolo, da lahko potem igrate igrice.
  • Napiši si list zadolžitev in si določi čas, kdaj jih boš izpolnil.
  • Ostanite sproščeni. Med delom si vzemite par minut ter se razgibajte in sprostite.
  • Vsak dan se pojdi sprehodit ali kolesarit za vsaj 30 min. Poslušaj veliko glasbe!
  • Snov, ki prihaja, jo moramo zapisovati in naloge reševati tisti dan, drugače se ti vse zavleče in pozabiš. Zdaj moramo delati s polno paro, da bomo lahko med počitnicami doma.

Velika večina dijakov se torej dobro odziva in sproti dela za šolo. Veseli smo tega in ponosni na vas, da ste pouk na daljavo vzeli resno in odgovorno.

Je pa tudi skrajni čas, da se svojim delovnim sošolcem pridružite tisti, ki še spite in si morda zatiskate oči, da tole ni resen pouk, da bo potem že kako … Ne bo. Razkorak bo še večji.

Zavedamo pa se, da se marsikdo med vami ne zna in ne zmore dobro organizirati, doživlja osebne stiske, ima težave v družini, ki znajo biti v kriznih časih še hujše. In da se je koronavirus že pojavil v vaših družinah, da je kdo med vami že zbolel. Oglasite se in nam povejte, kaj vas teži. Skupaj bomo poiskali rešitev ali pa vam vsaj olajšali stiske.

Prisluhnili bomo tudi vam, spoštovani starši, saj je verjetno veliko vprašanj in dilem, ki se vam odpirajo.

Tu smo za vas:

  • ravnatelj Mojmir Klovar – mojmir.klovar(@)sc-celje.si
  • razredniki in učitelji
  • svetovalni delavki 
    • Vesna Pišek, ki skrbi dijake programov: kemijski tehnik, elektrotehnik in tehnik računalništva – vesna.pisek(@)sc-celje.si
    • Davorka Polić Jošt, ki skrbi za dijake programa elektrikar – polic.jost(@)sc-celje.si
  • pomočnica ravnatelja Anita Laznik – anita.laznik(@)sc-celje.si
  • vodja dijaške skupnosti Matic Holobar – matic.holobar(@)sc-celje.si

 

Vesna Pišek, šolska svetovalna služba

Skip to content