V nedeljo, 9. 6. 2024, smo se z razredničarko prof. Mihelo Jug podali na šest ur dolgo pot proti dalmatinskemu mestu Split. Že na začetku se je zgodila majhna nevšečnost, saj je Žiga v avtu staršev pozabil denarnico. Njegovega očeta smo malo pred Zagrebom čakali skoraj eno uro, nato pa je pot do cilja potekala tekoče. Ko smo prišli do nastavitve, smo hitro odložili prtljago in se odpravili raziskovat plaže. Naši prvi vtisi so bili odlični. Špela je bila še posebej navdušena nad peščenimi plažami. Zvečer smo odšli zgodaj spat, saj nas je naslednji dan čakalo veliko obveznosti.

Prvi dan na praksi je bil še sprva malo zaspan, a zaspanost zaradi zanimivosti dela v laboratoriju ni trajala dolgo. Delo sva prvi teden opravljala na Zavodu za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. V tem tednu sva si ogledala celoten zavod. Ta ima sedem različnih oddelkov, od katerih sva jih obiskala pet. Najbolj zanimiv je bil oddelek za analizo hrane, kjer sva s poskušanjem in vonjanjem testirala tudi kvaliteto oljčnega olja. Zjutraj sva okoli 8. ure odhajala na prakso, popoldanske načrte pa sva delala sproti. Skoraj vsak dan sva se kopala, z razredničarko pa smo si ogledali tudi Dioklecijanovo palačo v središču starega mestnega jedra. V petek smo skupaj obiskali Prirodoslovno školo Split, kjer smo se pridružili razredni uri dijakov oddelka 3.d, smer kemijski tehnik. Zvečer smo bili povabljeni na večerjo z ravnateljico in svetovalnima delavkama iz šole, po večerji pa so nam razkazale mesto.

Vikend je bil poln novih avantur. V soboto zjutraj nas je trajekt odpeljal do otoka Brač. Tam smo dan preživeli na čudoviti plaži, s čudovito vodo in prijetnim sončkom. Popoldan smo odpluli nazaj na celino, kjer sva ugotovila, da sva cela opečena od sonca. Mogoče nisva uporabila dovolj sončne kreme. Večer sva preživela ob televizorju in navijala med nogometno tekmo Hrvaška : Španija. V nedeljo se je razredničarka odpravila domov, dobila pa sva novega »čuvaja«, prof. Sebastiana Klovarja. Po celodnevnem kopanju na čudoviti plaži pod gozdnim parkom Marjan smo si zvečer zopet ogledali nogometno tekmo.

Prvi dan novega tedna sva preživela pri praktičnem pouku in uri organske kemije na Prirodoslovni školi Split, nato pa smo se seznanili z njihovo državno maturo iz kemije. V torek sva si ogledala Kemijsko-tehnološko fakulteto, kjer so nama razkazali laboratorije in predavalnice. Fakulteta se nahaja v velikem študentskem kampusu.

Zadnje tri dni najinega Erasmus+ doživetja sva delo opravljala na Inštitutu za jadranske kulture i melioraciju krša. Tam sva si ogledala delovna mesta, poskušala oljčna olja in se seznanila z ocenjevanjem vin.

Erasmus+ izkušnja je bila nekaj najboljšega, kar sva doživela v najinih letih srednje šole. Ponuja veliko raziskovanja kulture, arhitekture, znamenitosti in delovnih navad v drugih državah. Oba to izkušnjo, če le dobite priložnost, toplo priporočava. Čeprav je v Splitu malo možnosti za zaposlitev v kemijski industriji, se je Prirodoslovna škola Split zelo potrudila in nama našla odlična delovna mesta. Upava, da se bo vez med šolama krepila še naprej in bo sodelovanje potekalo še mnogo let.